fredag 30 november 2012

Hemma hos Jennifer

Jag lovade för en tid sedan att jag skulle visa er hur det ser ut hemma hos min vän Jennifer. Nu blir det äntligen av! Hela hennes hus har en underbar gammal karaktär och det har också hennes lilla krypin. Även om hon bor i en etta känns det väldigt rymligt och öppet, mycket beror säkert på det stora fönstret men också på den ljusa inredningen. Det här är mina favoriter i hennes hem.


I hörnet har hon gjort en inspirerande plats där hon kan ägna sig åt sina studier. Kompasstavlan har hon dessutom gjort själv!


Ni minns att jag talade om fjärilstavlan för en tid sedan? Den har hon placerat på hyllan ovanför skrivbordet och har därmed också utnyttjat höjden av rummet.


Ni vet att det i ett litet utrymme är bra att kombinera möbler och Jennifer har valt att kombinera sängen och soffan för att dessutom få mer förvaring. Smart! Älskar färgkombinationen!


Jennifer har en tendens att samla på sig burkar. Hon har säkert tusen! Vad är då bättre än ett vitrinskåp för att framhäva dem. Själv har hon bytt knoppar på skåpet för att ge det lite karaktär.


Hon har grävt fram gamla lådor på stugan och med dem skapat kontrast till storstadsmiljön. Så här års får en liten gran platsa i en av dem.


Efter ett evigt sökande hittades också en julstjärna hit.


Istället för en gran som barrar plockade hon nakna grenar i skogen och klädde dem istället. Billigt och supersnyggt! Glas, guld och kottar pryder dem perfekt!

Låt er inspireras :)



6 kommentarer :

  1. Oj nej märkte just en rolig sak! Du läser Sonjas blogg!!! :D Känner du henne???? :D För jag känner!

    SvaraRadera
  2. Hahh nej men jag hittade henne en gång via din blogg :) tycker hennes blogg är så inspirerande o kiva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa okei va roligt då! :D hon jobbar ju ja faktiskt på några inredningsbutiker o hon e nog super på inredning! :) inspirerande verkligen!

      Radera
  3. Vilka underbara blomlådor, har sökt såna länge men inte hittat. Kanske jag hittar någon lycklig dag :) Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Hahaa, märkte först efter min kommentar att ni pratar om mig :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad roligt! :D Javet megafina! hoppas du hittar! ja ska hålla ögonen öppna :)

      Radera