fredag 15 november 2013

Gallerivägg

Jag har försökt skapa någon sorts gallerivägg ovanför tvn i vardagsrummet och det är sannerligen inte det lättaste! Nu har jag nyligen ändrat om igen och är ganska nöjd med resultatet men jag tänkte ändå visa er hur jag hade det innan, bara för jämförelsens skull.


Så här såg det ut. Det blir ganska mycket eller hur? Väldigt packat. Det som också började störa mig efter en tid var att bilderna var så varierande storlek. De stora bilderna är för stora på något sätt. Björnen av Erik Bruun är ett av mina senaste köp och jag var lite för ivrig med att få upp den på väggen så det blev kanske lite "fel". Björnen står nog bäst självständig tror jag. 


Den nya galleriväggen blev luftigare och ljusare. Dessutom tänkte jag att det blir mest enhetligt om alla bilder har ram. Ramarna är vita eller guldfärgade och bilderna går i svartvitt. Galleriväggens nykomlingar är många, bland annat denna elefant som jag målade med vattenfärg (av en modell givetvis...) 


Klockan är också ny, från Anttila. Jag tyckte det var viktigt med något runt bland alla fyrkanter.


För ett luftigare intryck hängde jag helt enkelt upp tavlorna glesare och hängde också upp någon ganska lågt ner på väggen. Tanken var att det skulle vara lika långt avstånd mellan den översta tavlan och taket och mellan den nedersta tavlan och golvet. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar